Reklama ma wiele twarzy. Dla niektórych są to głośne i irytujące spoty, szczególnie wtedy, gdy przerywają one ich ulubiony program. Dla innych jest to źródło informacji, a nawet inspiracji. Niezależnie od tego, z której strony się na to spojrzy, produkcja filmów reklamowych musi być przede wszystkim skuteczne. Nie ma jednoznacznej recepty na tą skuteczność – trendy zmieniają się co chwile, dlatego firmy, nieważne z jakiej branży, starają się dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Można robić to na wiele sposobów, lecz kwestię tą lepiej pozostawić profesjonalistom.
Najważniejsze cechy reklamy – o czym nie można zapomnieć?
Są dobre reklamy i są złe reklamy, lecz podział ten wygląda nieco inaczej, niż większości z nas mogłoby się początkowo wydawać. Filmy reklamowe niekoniecznie muszą być przyjemne i atrakcyjne dla widza – głównym celem, jaki posiada produkcja filmów reklamowych, jest przekazanie informacji, a także zwrócenie na siebie uwagi. Czasem irytująca i wręcz nieco rubaszna reklama okaże się najlepsza, gdyż zostanie przez konsumenta zapamiętana, a samo kojarzenie nazwy danej marki znacznie podnosi szanse na to, że sięgnie się właśnie po nią.
Reklama od strony informacyjnej – co w tym trudnego?
W marketingu najważniejsze jest jednak to, aby przekazać przynajmniej te najistotniejsze informacje dotyczące oferowanego zakresu usług lub towarów. Reklamy często poświęcają większą część swojego czasu ekranowego tylko na to, aby zaznajomić oglądacza z tym, z czym tak naprawdę ma do czynienia w przypadku danej firmy. Rzecz jasna, warto zadbać o to, aby produkcja filmów reklamowych zawarła te dane w dostatecznie przystępny i interesujący sposób.